Audit SEO Tehnic Catena.ro

Nota: Aceasta analiza are scop exclusiv educativ si informativ. Observatiile prezentate sunt realizate pe baza informatiilor publice disponibile si nu implica acces la date interne. Mai multe detalii pot fi gasite in pagina noastra de Disclaimer.

Cuprins

Un audit unde nu am gasit lucruri foarte daunatoare din punct de vedere SEO tehnic – insa asta nu inseamna ca nu sunt greseli, ci doar ca nu sunt greseli mari.

Voi arunca la final o privire si la site-ul nisat catenapascupas.ro. Am ales sa analizez si acest site deoarece e asociat cu catena.ro dar si pentru ca e construit pe platforma diferita fata de catena.ro.

Link-uri interne 404

Site-ul fiind construit folosind un CMS diferit de celelalte site-uri analizate pana acum, nu mai avem problema paginilor duplicate specifica Magento sau cea cu pagini goale cu imagini specifica WordPress – identificata in auditul site-ului Libertatea.

Asa ca vom incepe cu chestii usoare, si anume cu pagini 404 interne. In baza la ahrefs avem un total de 511 link-uri interne catre pagini 404 Not Found.

Cum rezolvi eficient erori 404 interne

Rezolvarea problemelor precum pagini 404 interne se face precum orice problema SEO – prin prioritzare. Prioritizam in functie de paginile care au cel mai mult trafic – atat pagini care fac referire la acele 404 interne cat si pagini 404 care sunt inca indexate si au ceva trafic.

Cel mai practic ar fi folosind Google Search Console pentru a vedea traficul cat mai precis, insa poate fi folosit si ahrefs.

Link-uri externe 404

Nu pot vedea exact numarul real aici intrucat ahrefs se misca incet in actualizarea datelor – acelasi link extern 404 care aparea pe mii de pagini a fost rezolvat recent de cei care se ocupa de site-ul Catena.

Dar daca eliminam acel link 404 extern ce pare rezolvat avem un calcul de 11,857 link-uri 8,483 link-uri 404 – un potential total de 3,374 link-uri externe catre pagini 404 inexistente.

Mai jos vedem 3 exemple de link-uri externe 404 care sunt inca nerezolvate – motiv pentru care am presupus ca doar cele 8,483 linkuri au fost rezolvate iar restul pana la totalul de 11,857 broken links sunt inca live pe site.

				
					https://www.catena.ro/simptome-care-indica-prezenta-parazitilor-intestinali#:~:text=aboutkidshealth
				
			
				
					https://www.catena.ro/diaree-cauze-tratament-preventie#:~:text=healthywater
				
			
				
					https://www.catena.ro/durere-de-cap-in-zona-tamplelor-cauze-si-remedii#:~:text=vinmec
				
			

Google ar vrea sa scoata acele link-uri externe 404 din indexul sau insa din cauza ca inca le gaseste mentionate pe site-uri precum catena ingreuneaza procesul pentru Google. Daca asta e cazul, parerea mea e ca sunt prea multe – orice semnal ca detinatorii site-ului ingreuneaza ‘munca’ lui Google poate dauna performantei site-ului.

Cum rezolvi eficient erori 404 externe

As prioritiza link-uri externe 404 care au singurul backlink de pe catena.ro – asta ar fi singurul site care le mai ‘tine viata’ desi sunt inexistente.

Se pot identifica backlinks la mai multe URL-uri deodata folosind unealta Batch Analysis din ahrefs – astfel putem identifica pagini care au doar 1 singur backlink de pe catena, iar astea sunt paginile de care ne ocupam in prima faza.

Backlinks catre pagini 404

O problema comuna gasita pe mai multe site-uri la care am facut audit precum in auditul de la dedeman.ro, avem si pe catena.ro backlinks de calitate catre pagini 404 pe site. Aceste backlinks pot fi rezolvate usor cu un redirect catre pagina echivalenta relevanta.

De exemplu, avem un backlink de pe Apple Store catre pagina cu termeni si conditii care pentru on motiv sau altul un mai exista pe catena.ro – insa avem pagina echivalenta cu Politica de Confidentialitate care mentioneaza de asemenea termeni si conditii.

La o simpla cautare in Google pentru un termen precum…

				
					site:www.catena.ro tratament ten gras predispus la acnee
				
			

… vom gasi mai multe pagini relevante care pot fi folosite ca redirect pentru paginile 404 din imagine despre ‘acnee’ – asta in cazul in care editarea backlink-ului nu este posibila sau necesita prea multe resurse. (proces SEO denumit Link Reclamation)

Pagini .pdf ciudate (partial rezolvata)

O problema care webmasterii s-au ocupat intre timp, e cea cu paginile .pdf cu titluri ciudate. 

Problema a fost rezolvata recent intrucat aceste pagini sunt inca indexate in Google, desi la accesarea lor avem pagina goala 404.

Pagini .pdf fara detalii meta

Sunt totusi destule fisiere pe catena.ro si astfel putem gasi usor si unele care nu par neaparat folositoare pentru utilizatorii Google si nici nu sunt optimizate in acest sens.

Alte pagini .pdf ciudate

Am gasit si ce pare a fi  o lista cu detalii mai mult relevanta pentru uz intern si nu pentru public – precum fisierul de mai jos cu o lista mare de email-uri si numere de telefon care nu le-am gasit nicaieri pe net decat in acest fisier. (am cenzurat intentionat detaliile)

Tot in aceasta categorie am gasit si pdf-uri indexate pe catena.ro care nu sunt in limba romana – insa aici probabil sunt pentru audienta maghiara?

2 casute de cautare pe site

Nu neaparat o problema de SEO, ci de layout si UX. Nu am mai vazut pana acum site cu 2 casute de cautare separate – si cred ca motivul pentru care un e o practica comuna e acela ca nu e ceva optim.

Logica are sens – o casuta pentru produse si o casuta separata pentru articole. Daca caut in prima casuta un termen imi rezulta o pagina de cautare unde pot selecta sa vad articole sau produse relevante acelui termen cautat – ceea ce face a doua casuta reduntanta in cazul asta.

Link-uri 301 si 404 in footer si header

Aceste erori 301 si 404 merita propria mentionare intrucat fiind in header si footer inseamna ca sunt pe toate paginile de pe site.

Avem un 301 si un 404 in footer si 1 301 in meniul de navigare a site-ului.

Aceste erori 404 si 301 le-am gasit la mai multe site-uri analizate intrucat sunt link-uri modificate de site-urile externe de la anpc si Comisia Europeana.

Insa, mai diferit in acest caz am gasit si un 301 erdirect in meniul de navigare a site-ului catena.ro.

Acestea sunt printre cele mai usor problme de rezolvat la un site – pagini cu erori in header si footer. Astfel scapam de erori pe mii sau zeci de mii de pagini cu modificari care sunt aplicate in cateva minute.

Alte mici probleme gasite

In continuare voi lista pe scurt alte mici probleme gasite care sunt de o prioritate foarte mica.

Pagini http non-secure

Un numar foarte redus de pagini gasite de acest tip indexate in comparatie cu alt audit precum auditul de la dedeman.ro unde am gasit un total de 26 de astfel de links indexate.

				
					site:catena.ro -inurl:https
				
			

Pagini cu titlu incorect/neclar

O problema mai specifica e cea in care pagina de categorie are un titlu generic – 3 categorii de pagini cu acnee au acelasi titlu generic: ‘Tratament | Catena‘ si ‘Hidratare | Catena‘.

				
					site:www.catena.ro/acnee/tratament OR site:www.catena.ro/acnee/intretinere OR site:www.catena.ro/acnee/hidratare
				
			

Numele brandului incosistent

Am observat ca numele brand-ului Catena in titlul paginilor apare sub doua versiuni diferite – ‘Catena.ro’ sau simplu ‘Catena’. Exista si o a 3-1 varianta in care nu apare numele brand-ului.

E interesant ca in toate 3 cazuri de mai sus, Google le-a schimbat titlurile fara numele brand-ului in titlu – dovada ca Google oricum schimba titlurile la pagini asa ca nu e o problema ingrijoratoare.

				
					site:www.catena.ro/vitamina-c-1000-mg-30-comprimate-beres OR site:http://www.catena.ro/remostabil-x-30-capsule OR site:https://www.catena.ro/naturalis-calciu-lactic-x-50-comprimate
				
			

Lucruri care le apreciez la catena.ro

Pe langa lucrurile negative dpdv SEO, e important sa scoatem in evidenta si aspectele pozitive. 

Analiza catenapascupas.ro

Dupa cum am zis la inceput, voi analiza putin si siteul catenapascupas.ro – un site dedicat nisei de recuperare medicala. Voi mentiona un numar redus de observatii SEO intrucat acesta este un site nou.

Prima observatie e faptul ca site-ul catenapascupas.ro este construit pe platforma Magento – ceea ce din pacate inseamna ca vom gasi probleme tehnice asemenatoare precum am gasit la auditul site-ului farmaciatei.ro sau la auditul drmax.ro.

Pagini de filtrare/sortare indexabile

Problema e in curs de rezolvare intrucat la accesarea acestor pagini avem acum eroare 404 – insa vedem in imagine ca inca sunt indexate. Deci expertii din spatele site-ului s-au ocupat de aceasta problema in intervalul crearii video-ului si scrierii acestui articol.

Fiind pagini 404 inseamna ca Google le va indexa in cele din urma – motivul indexarii fiind faptul ca erau pagini cu continut.

Pentru a vedea problema gasita initial, vedem aici la minutul 27:00 pe video-ul postat pe YouTube cum pe acele pagini sunt afisate produse.

Pagini de tracking indexate si duplicate

Problema gasita si la celalalte audituri cu site-uri construite pe platforma Magento – avem aceste link-uri duplicate cu parametri de tracking.

Desi s-a aplicat canonical in mod corect, tot sunt indexate – cauza fiind probabil ca aceste links sunt mentionate undeva pe net precum pe social media sau fie avem internal links catre aceste link-uri.

Produs nepotrivit pus la vanzare?

O problema mai subeictiva intrucat nu stiu conditiile de punere pe piata a produselor – avem un produs care pentru mine personal, pare total irelevant cu nisa site-ului.

E vorba despre un ondulator de par – produs din nisa beauty. Acest produs nu pare potrivit nici pentru site-ul generic catena.ro, cu atat mai putin pentru site-ul catenapascupas.ro – site ce pare a fi axat pe produse de recuperare medicala.

Concluzie

Problemele pe site-ul catena.ro  sunt mai putine si nu asa daunatoare precum la celelalate site-uri. Ce face mai interesant e faptul ca Catena e singurul care nu e construit pe Magento sau WordPress.

Link-urile interne si externe care sunt 404 ar fi probleme tehnice care merita rezolvate in prima faza.

La site-ul catenapascupas.ro as incerca sa gasesc cauza paginilor de tracking care sunt indexate.

In cele din urma, bravo celor care se ocupa de catena – desi e un site care pare mai rudimentar ca platforma CMS folosita, are cele mai putin probleme SEO tehnice gasite.

Cum ti s-a parut aceasta analiza SEO tehnica? E ceva ce ti-a atras atentia? Te-a ajutat acest arrticol sa inveti ceva nou? Pentru orice ganduri sau idei lasa-mi un mesaj in sectiunea de comentarii de mai jos.

Pentru servicii SEO viziteaza pagina mea cu serviciul Audit SEO Tehnic.

Motanul SEO

Ma numesc Andrei si sunt implicat in SEO 2013 iar in 2014 am facut pentru prima oara $1000 intr-o luna cu propriile site-uri. Astazi vreau sa ridic nivelul calitatii de servicii SEO din Romania prin servicii SEO calitative si prin tutoriale SEO. Pentru tutoriale video te invit pe canalul meu de youtube.

2 Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Audit SEO Gratuit

➤ Audit SEO Detaliat
➤ Manager de task-uri automatizat
➤ Sablon analiza SEO competitie
➤ Tutorial video inclus

➤ Audit SEO Detaliat + Competitie
➤ Manager de task-uri automatizat
➤ Tutorial video inclus

Audit SEO in 4 pasi!