Motive De Ce Seo Nu Da Rezultate - Imagine De Coperta

De ce SEO nu da rezultate? 11 cauze si solutii

Daca faci tu SEO la propriul proiect sau lucrezi cu o agentie, acest articol te va ajuta sa identifici de ce eforturile SEO nu dau rezultatele asteptate.

Unele probleme mentionate pot face diferenta mare in performanta SEO, altele pot fi cu impact mic. Unele sunt complexe iar alte piedici SEO listate mai jos sunt simplu de rezolvat.

Majoritatea acestor cauze sunt bazate pe experienta personala, cu exemple concrete unde le pot arata. Articolul se adreseaza anreprenorilor in cautare de servicii SEO dar oricine poate invata ceva despre SEO din acest articol.

Disclaimer: In acest articol pun accent pe auditul SEO avansat – nu pentru ca vreau neaparat sa-mi promovez serviciul, ci pentru ca fara o analiza serioasa nu poti avea claritate. Un audit bine facut iti arata atat cat de bine intelege agentia SEO ce are de facut, cat si unde te afli tu cu afacerea ta online. 

Cuprins

1. Lipsa unui Analize SEO Detaliate

Problema cea mai mare care cauzeaza esecul serviciilor SEO este lipsa unei analize SEO detaliata inainte de a incepe proiectul.

Un audit bun analizeaza site-ul, piata, competitia si include alte multe aspecte precum: date analitice, oportunitati de castiguri rapide cu efort minim, analiza continut duplicat, recomandari structura site, probleme tehnice, sau orice oportunitati pentru cresterea vanzarilor si traficului organic.

De exemplu, intr-un test SEO am recuperat traficul la un site prin stergerea a 70% din continut. Fara o analiza detaliata nu as fi identificat exact paginile care trebuie sterse. 

Daca proiectul ar fi fost preluat de o agentie care ar fi publicat articole noi si backlinks fara sa fie sterse acele pagini, progresul ar fi fost incetinit. 

Comunica cu agentia daca strategia SEO e bazata pe date, eventual sa vezi un audit al site-ului facut in prima luna.

Degeaba creezi 100 de backlinks daca pagina nu converteste. Sau publici 5 articole bune pe luna, daca pe site exista 100 alte pagini care trag totul in jos. Fara o analiza serioasa, risti sa investesti mult… ca sa ramai pe loc.

Personal, in oferta mea SEO, auditul avansat este pasul zero – nu incep nimic fara el. Sunt satul de SEO care functioneaza pe baza de noroc pe care multe agentii inca il practica. Fara sa stii exact unde esti si incotro te indrepti, e doar alba-neagra pe banii clientului.

In imaginea de mai jos poti vedea un exemplu real de lista de actiuni rezultate dintr-un audit SEO avansat, personalizat de mine. Fiecare task are propriile instructiuni clare, exemple si resurse explicative, tocmai pentru a educa si ghida clientul, nu doar sa livreze o lista de bifat.

2. Absenta de audituri periodice

Dupa cum am mentionat, orice proiect SEO ar trebui sa inceapa cu un audit detaliat. Insa lipsa de audituri periodice este o alta problema majora. Strategiile SEO pot esua in timp daca nu sunt verificate si ajustate. Ce functiona acum un an poate fi ineficient astazi.

Multe agentii evita audituri recurente tocmai pentru ca pot scoate la iveala probleme neplacute – cum ar fi continutul care trebuie sters pentru care clientul a platit in trecut. E mai simplu sa continui cu livrabile lunare decat sa recunosti ca e nevoie de o schimbare de directie.

Un exemplu real: intr-o agentie SEO unde am lucrat, am avut un client care timp de 1 an a primit lunar 6 pagini noi pe site. Dupa 12 luni traficul organic era in continuare aproape zero – vezi studiu de caz aici. Clientul a ramas cu agentia doar pentru ca era multumit de rezultatele din profilul Google Business – altfel ar fi renuntat.

Doar in urma unui audit SEO anual am identificat problema reala: felul in care faceam keyword research nu functiona. Fara acel audit, am fi continuat in aceeasi directie inca un an. Dupa ce am schimbat modul in care alegeam cuvintele cheie, traficul a inceput sa creasca. 

(Mai multe despre importanta unui keyword research la punctul 5.)

Exista si factori externi pe care nu ii poti controla, dar e esential sa fii constient de ei pentru a putea izola problema ca fiind una externa – cel mai des acestea sunt actualizarile de algoritm facute de Google. Astfel de factori externi includ:

Schimbarile din Google si riscurile externe pot afecta orice strategie

Google face update-uri constante la algoritm, schimba modul in care clasifica website-urile si adauga elemente noi in pagina de rezultate. Poti avea pagini care performau bine si, peste noapte, devin redundante.

Producerea continua de continut fara analiza

Daca nu verifici ce pagini ai deja, risti sa creezi duplicate sau sa canibalizezi pagini care deja rankau. Exemplu: scrii un articol despre “audit SEO tehnic” desi ai deja un articol mai vechi cu “ce este un audit SEO” care rankeaza deja pentru amandoua fraze.

Schimbarea intentiei de cautare

Un cuvant cheie care astazi are intentie informationala poate deveni comercial – si invers. De exemplu, daca cautam “audit SEO tehnic“, Google imi arata rezultate informationale. In timp, Google ar putea sa considere acest termen ca fiind tranzactional si sa afiseze in top pagini de servicii, nu articole de blog.

AI Overviews

Google afiseaza din ce in ce mai des raspunsuri direct in SERP (pagina de rezultate). In exemplu din imagine Google foloseste inteligenta artificiala pentru a genera propriul continut pentru utilizator.

Featured snippets

Asemanator cu AI overviews, poti fi pe prima pozitie si totusi sa nu obtii trafic. Google extrage continut de pe pagina si il afiseaza direct pe pagina de cautare. Daca utilizatorul vrea sa afle mai multe are acum incredere mai mare sa dea click pe site-ul tau. Insa daca si-a luat toata informatia de care avea nevoie, nu are motivatie sa mai viziteze site-ul.

Astea au fost ceva factori externi care cauzeaza pierderea in trafic indiferent de cat de bine faci SEO. 

Ca antreprenor, trebuie sa intelegi ca daca agentia spune ca urmeaza o luna de analiza si mai putine livrabile, nu e ceva rau – e un semn ca vrea sa te duca intr-o directie mai buna, nu doar sa bifeze livrabile lunare.

In realitate, lipsa unui audit SEO periodic poate fi un semn ca nu lucrezi cu agentia potrivita. Asa ca ai putea chiar sa ceri tu auditul si sa vezi ce raspuns primesti – asta spune multe.

Un audit facut la timp poate mari traficul mai mult decat toate articolele scrise in ultimele luni. Nu inseamna ca se fac pasi inapoi, ci ca se trage linie si se traseaza drumul mai bine.

Daca agentia stie ce face, ar trebui sa aiba deja audituri planificate si sa comunice asta din timp, ca sa eviti surprize.

Dar cum Google nu anunta cand vine urmatorul update de algoritm, uneori astfel de surprize sunt inevitabile atat pentru agentie cat si pentru tine ca client SEO.

3. Strategii SEO trase la Indigo

O alta problema grea de evitat sunt strategiile SEO aplicate uniform pentru toti clientii – ”pentru 300/EUR pe luna primesti 5 articole si 5 backlinks”.

Ca sa faci profit ca agentie SEO, e normal sa creezi procese standardizate. Problema apare cand aceleasi livrabile si aceeasi strategie sunt aplicate pentru toate site-urile, indiferent de industrie sau competitie.

Sunt anumite principii SEO care pot fi aplicate de la un site la altul cum ar fi structura unui magazin online. Insa strategia SEO completa trebuie sa fie adaptata fiecarei situatii specifice raportate la nivelul de competitie, autoritatea site-ului, sau resursele reale disponibile.

Am vazut asta intr-o agentie de SEO local unde am lucrat. Pentru clienti din zone mai putin competitive din SUA, strategia standard functiona foarte bine. Insa pentru clienti din piete precum California, unde competitia era puternica, aceeasi strategie nu aducea rezultate nici dupa 6 luni.

In multe cazuri pachetele standard SEO includ livrabile fixe – “5 articole pe luna” sau “10 linkuri/luna” – insa oferta SEO bazata pe pe date poate fi complet alta. Poate site-ul are nevoie de o restructurare tehnica sau de cateva pagini bine gandite, nu de articole de blog. Sau poate e mai important sa fie sters continutul vechi si daunator inainte de a adauga ceva nou.

SEO e in continua evolutie

Daca nu exista un sistem prin care procesele standardizate sunt actualizate si adaptate constant pe baza a ceea ce functioneaza in realitate, ajungi sa aplici retete vechi la probleme noi. Iar in SEO, asta inseamna stagnare si resurse folosite ineficient. Dupa cum am spus Google evolueaza, prin urmare strategiile SEO trebuie de asemena sa evolueze.

Evita pachetele SEO trase la indigo. Intreaba agentia direct o intebare precum: “Cat din strategia voastra SEO e standard si cat e adaptata pe businessul meu, pe competitie si pe ce vreau sa obtin?

Daca raspunsul e vag sau totul suna ca un sablon cu “5 articole si 5 linkuri/luna”, e un semnal de alarma.

Strategiile trase la indigo pot functiona cand nu ai competitie reala. In astfel de cazuri, orice SEO e mai bun decat zero SEO. Dar daca ai competitori activi cate investesc in SEO, e esential sa analizezi ce a functionat la ei si ce nu. Doar asa maximzezi eforturile pe actiuni cu cea mai mare sansa de impact, pe baza datelor istorice.

4. Consum de resurse pe actiuni fara impact

O sa mentionez elefantul din camera – si probabil unii or sa ma injure 😂 – acel scor din PageSpeed Insights nu conteaza atat de mult pe cat ai fost convins sa crezi.

Daca te uiti in Google, o sa vezi rapid ca nu se merita sa consumi 10-30% din timp sau buget pentru o imbunatatire care aduce un impact de 1-2%.

Spre exemplu, la momentul scrierii acestui articol site-ul care rankeaza primul pentru “dentist Cluj” are un scor PageSpeed slab de 7/10. In ciuda acestui scor, se claseaza pe primul loc intr-o nisa si locatie competitiva.

In alt exemplu, avem un site cu scor de 97 care rankeaza pe locul 3 ‘pierzand’ in fata unui site cu scor de 60.

Asadar, daca un expert SEO iti spune ca trebuie sa prioritizezi acel scor, poti trage doua concluzii:
➤ Fie site-ul tau e perfect si chiar nu mai e altceva de imbunatatit;
➤ Fie ai de-a face cu cineva care stie SEO de baza, dar nu neaparat are experienta practica. Ceea ce e total OK, daca asta cauti.

Informativ, voi lista mai jos alte elemente care uneori expertii le catalogheaza ca fiind importante dar in realitate nu sunt.

Cuvantul cheie de X ori in articol

Nu mai e anul 2010 – Google intelege contextul si intentia. Tool-urile care masoara de cate ori apare un cuvant cheie (gen Surfer SEO) pot duce la continut artificial, fara valoare reala.

Google nu are nevoie sa vada aceeasi expresie repetata. Cauta profunzime, acoperire semantica si legaturi intre concepte – de exemplu, “SEO” e conectat natural cu “content marketing”, “Google” sau “backlinks”.

Backlinkuri multe si scoruri inselatoare (DR/DA)

Multi se concentreaza obsesiv pe scoruri precum Domain Rating (DR) sau Domain Authority (DA) –  acestea sunt metrice inventate de tool-uri SEO care nu au legatura cu metricele de la Google.

Poti avea sute de linkuri care “dau bine” in Ahrefs, dar care sunt de pe site-uri deindexate sau complet irelevante. Sunt metrice utile in contextul potrivit, insa nu reflecta felul cum claseaza Google site-urile.

Lungimea articolelor

Nu ai nevoie de 2500 de cuvinte ca sa rankezi. Daca raspunzi clar la intentie, 500 de cuvinte pot fi suficiente. Poate de fapt dauna site-ului o lungime a articolului nepotrivita cu ceea ce cauta utilizatorul.

Numarul total de pagini indexate

Mai mult continut nu inseamna mai mult trafic. Dupa cum am vazut mai sus, in testul meu SEO, paginile slabe pot trage paginile bune in jos. Un site cat mai curat din punct de vedere tehnic + pagini putine dar valoroase pentru utilizator e o reteta buna pentru succes online.

Sitemap-ul XML ca „solutie magica”

Sitemap-ul devine mai relevant cand ai un site complex cu cel putin cateva mii de pagini. Daca ai un site mic cu cateva sute de pagini si ai probleme de indexare – lipsa de sitemap cu siguranta nu e problema neindexarii paginilor.

Nu tot ce pare SEO e SEO. E usor sa te pierzi in optimizari fara impact real – dar daca vrei rezultate, trebuie sa stii ce contează cu adevarat.

Aceasta este, de fapt, o trasatura a lipsei unui audit SEO serios. Solutia aici e sa ceri agentiei o lista de actiuni prioritizate, fiecare cu impactul estimat – si aceasta lista sa fie bazata pe date reale, nu doar pe scoruri din tool-uri pe care le poate folosi oricine.

Degeaba cresti scorul PageSpeed de la 20 la 80 daca Google iti deindexeaza pagini importante sau daca, in procesul de imbuntatire a acelui scor, se strica elemente esentiale pe site.

La fel, nu are rost sa optimizezi o pagina adaugand de 5 ori cuvantul cheie, daca acea pagina n-a avut trafic deloc in ultimele 6 luni. Sau sa scrii un articol de 2500 de cuvinte, cand Google afiseaza pe prima pozitie un articol scurt de 500 de cuvinte.

Rezultatele reale apar cand agentia stie sa prioritizeze prin analiza umana, adaptata la situatia ta unica. 

5. Targetarea cuvintelor cheie gresite

Alegerea cuvintelor cheie pare simpla, dar e una dintre cele mai frecvente cauze pentru care strategiile SEO esueaza. Fara un keyword research bine facut, adaptat la competitie, risti sa mergi luni intregi in directia gresita.

Cuvinte prea competitive, fara analiza de competitie

La o agentie unde am lucrat, am targetat fraze “banoase” pentru un client din California, alegand cuvintele cheie cele mai profitabile pentru afacerea lui. Nu am tinut cont de faptul ca site-urile concurente, care targetau aceleasi cuvinte, aveau probabil bugete de 10 ori mai mari. 

Rezultatul: 6 luni de munca si bani cheltuiti fara rezultate si un client pierdut.

Majoritatea se bazeaza pe tool-uri cand fac keyword research. Tool-urile ca Ahrefs sau SEMrush ofera date valoroase, dar sunt bazate pe estimari si proiectii, nu ofera date in timp real. 

Mai jos este un exemplu concret de crestere, obtinuta la un alt client din agentie, dupa ce am schimbat abordarea. Am renuntat sa ne mai bazam 100% pe tool-uri si am facut keyword research manual, direct in Google, folosind rezultate in timp real.

Continut fara cerere reala

La polul opus fata de cuvintele prea competitive, e crearea de continut pentru subiecte care nu au cautari. Se intampla des in agentiile care vand pachete fixe, gen “5 articole pe luna“. Poate echipa nu face keyword research corect, sau poate nu mai e timp – vine finalul de luna si se scrie orice, doar ca sa se „livreze pachetul”.

Rezultatul: articole fara trafic, fara sens sau chiar cu informatii gresite. Am vazut de multe ori site-uri pline de continut care nu aduce nicio valoare.

Vinzi ceva ce nu se cauta (in e-commerce)

Daca vinzi un produs nou pe piata, atunci SEO nu e canalul principal in faza initiala. Va trebui sa creezi awareness prin reclame si continut pe social media. SEO incepe sa ajute abia cand oamenii incep sa caute acel produs – adica atunci cand sunt deja in faza de interes sau decizie din calatoria cumparatorului.

Aceste situatii pleaca de la aceeasi problema: lipsa unui keyword research bine facut, adaptat la realitatea pietei si competitiei.

Daca agentia creeaza continut si dupa 1–3 luni nu vezi trafic nou, e foarte probabil ca problema sa fie la keyword research. S-au ales cuvinte cheie gresite, bazate doar pe metrice din Ahrefs sau SEMrush. Sau poate e vorba de o nisa fara date raportate in unelte si agentia trebuie sa testeze si sa isi genereze propriile date analitice.

Ideea e urmatoarea:  Toate agentiile – inclusiv cele care lucreaza cu competitorii tai urmaresc aceleasi date, din aceleasi unelte. Prin urmare tu si competitorii veti fi intr-o permanenta joaca de-a soarecele si pisica.

Pentru tine ca antreprenor nu exista o solutie concreta. Daca esti intr-o industrie mare cu competitie, tool-urile SEO pot fi mai precise – dar tocmai de aceea agentia ta va targeta aceleasi cuvinte cheie ca si competitorii tai.

Iar daca esti intr-o industrie mica sau o nisa locala, tool-urile nu au date suficiente, deci ai nevoie de testare, timp si acumulare de date.

Asadar, pe de-o parte, solutia e rabdarea – asta daca ai incredere ca lucrezi cu o agentie care stie ce face. 

Pe de alta parte, daca vezi ca nu apar rezultate si totul se bazeaza doar pe ce zic uneltele, poate e timpul sa cauti pe cineva care intelege SEO dincolo de scoruri si volume estimate.

Solutia pe care o folosesc eu – si pe care nu am vazut-o aplicata in agentii – este sa caut termeni poate cu 10–30% mai putin profitabili, dar cu 70–90% mai putina competitie. Dar pentru asta e nevoie de o cercetare manuala si costisitoare cu date din timp real direct din Google.

6. Continut de calitate slaba

Chiar si atunci cand cuvintele cheie sunt alese corect, efortul SEO poate esua daca executia continutului e slaba, neoriginala sau scrisa doar ca sa fie “completata” o livrare lunara.

Google nu mai indexeaza orice pagina

Google obisnuia sa indexeze orice pagina. Insa astazi, erorile precum “Crawled currently not indexed” sau “Discovered currently not indexed” le vad tot mai des in Search Console. Motivul e simplu: de ce ar consuma Google resurse ca sa indexeze o alta pagina cu exact aceeasi informatie scrisa cu alte cuvinte?

AI-ul nu e problema, dar lipsa de valoare da

Cu explozia AI-ului, continutul pe internez s-a multiplicat de 100 x ori. Google nu penalizeaza AI-ul, dar ignora continutul reciclat. 

Daca informatia ta poate fi recreata de un AI pe baza a ce deja exista online, atunci e foarte posibil ca Google sa decida ca nu merita efortul de a o indexa – chiar daca ai scris continutul 100% manual.

Trebuie sa aduci ceva nou in crearea continutului: un exemplu personal, un unghi diferit, informatie mai completa.

Intentia gresita sau formatul gresit

Alta cauza frecventa: intentia sau formatul sunt gresite. Poate ai un articol foarte bun despre un subiect, dar Google considera ca acea informatie se consuma mai bine ca video, nu ca text. De exemplu, la cautari gen “cum sa cureti cache”, primele pozitii sunt ocupate de clipuri YouTube.

Mai multa analiza, mai putin continut

Astazi, nu mai e vorba de a scrie mai mult, ci de a analiza mai bine – mai ales daca ai lucrat cu alte agentii in trecut.

Daca postezi lunar 5 pagini si doar o pagina aduce trafic, inseamna ca 80% din continutul tau trage site-ul in jos.

Solutia e sa ai audituri SEO de continut facute periodic. Nu doar la inceput. Un audit bun iti arata:

➤ ce pagini si-au pierdut traficul in timp (semn ca a aparut continut mai bun pe acel subiect);
➤ ce pagini n-au avut niciodata trafic (semn ca targeteaza cuvinte prea competitive sau nepotrivite);
➤ si unde e nevoie de alt format (ex: video, lista scurta, landing page, nu articol clasic).

In procesul meu, compar datele din mai multe unelte pe perioade diferite – asta ma ajuta sa decid daca o pagina trebuie imbunatatita, refolosita intr-un alt format, sau stearsa.

Ce poti face tu ca antreprenor

Daca agentia produce continut constant, e necesar sa fie facut audit de continut la fiecare 6–12 luni. Sau, intreaba agentia: “Cate din paginile noastre aduc trafic si ce facem cu cele care nu aduc trafic?– daca raspunsul e vag, poate e timpul sa ceri o a doua opinie de la o alta agentie SEO.

7. Probleme tehnice ascunse

Problemele tehnice SEO sunt multe, dar cele mai importante tin de trei categorii: crawling, indexare si rendering (sau redare – ce vede Google vs. ce vede utilizatorul in browser).

Erorile de crawling apar de obicei din directive gresite in fisiere precum robots.txt sau .htaccess, care pot bloca din greseala accesul Googlebot la anumite pagini.

In cazul indexarii, blocajele pot fi cauzate si de setari la nivel de pagina, cum ar fi tag-uri noindex sau directive canonical configurate gresit.

Mai jos sunt listez cele mai intalnite greseli tehnice pe care le-am vazut in audituri SEO:

Aceste probleme apar frecvent chiar si pe site-urile cele mai populare si pot trece usor neobservate fara o analiza tehnica serioasa. Vezi aici playlist-ul meu pe youtube unde fac audituri SEO tehnice la cele mai populare site-uri din Romania.

Fiind vorba de probleme pur tehnice, aici rezolvarea depinde in totalitate de agentia SEO – nu ai cum sa verifici aceste lucruri singur daca nu ai cunostinte tehnice. Si e perfect normal sa nu le ai.

Problemele SEO tehnice sunt printre cele mai ignorate, chiar si de catre experti. Intr-un caz real, o agentie mi-a aratat un site si mi-a spus ca paginile nu sunt indexate din cauza continutului. Cand am analizat, am descoperit o problema tehnica rara, pe care Google o interpreta ca o tentativa de cloaking – o tehnica folosita de hackeri. Desi comportamentul era inofensiv pentru utilizator si site-ul avea brand, podcast, si audienta pe social media, Google refuza sa indexeze paginile tocmai din cauza acelui semnal tehnic negativ.

La suprafata, un site poate arata perfect – ca o masina de lux. Dar daca sub capota motorul e mort, nu conteaza cat de frumoasa e caroseria. Google vede ce e sub capota. Iar daca nimeni nu se uita acolo, poti rata ani de crestere fara sa-ti dai seama de ce.

Asadar, solutia in cazul asta sa gasesti o agentie SEO cu expertiza in SEO tehnic, nu doar SEO clasic. Probleme tehnice pot aparea pe orice platforma, inclusiv pe WordPress, insa mai ales pe site-uri ecommerce sau site-uri construite in limbaje JavaScript.

8. Vizitele organice au crescut, vanzarile ba

Aceasta e o problema care nu tine neaparat doar de SEO. Uneori, traficul organic creste si totul pare sa mearga bine – dar vanzarile raman pe loc. 

Trafic fara intentie de cumparare

In functie de strategia SEO construita, traficul poate sa vina pe articole de blog si pagini informationale. Nu e un lucru rau sa ai pe site trafic fara intentie de cumparare – aceste pagini ajuta site-ul sa castige autoritate in Google si pot transmite autoritate catre paginile comerciale prin internal linking.

Experienta slaba pe site

Vizitatorul poate veni gata sa cumpere, dar ceva il opreste. Poate un filtru nu functioneaza, lipsesc pozele produsului, cosul de cumparaturi e buguit, costul de livrare e prea mare sau pur si simplu produsul pare scump. Sunt multe elemente care pot strica “calatoria” de la vizitator la client.

Un tool ca Microsoft Clarity te poate ajuta sa vezi unde apar blocajele. Sau pur si simplu incerci sa cumperi tu un produs de pe site de pe un alt calculator – sau rogi un prieten sa faca asta si sa-ti spuna daca s-a blocat undeva in procesul de cumparare.

SEO pentru retargeting ads

Uneori, utilizatorii ajung prima data pe site din Google, citesc un articol si pleaca. A doua sau a treia vizita vine printr-o reclama folosind retargeting. Daca nu urmaresti traseul complet, ai impresia ca vanzarea a venit doar din acele retargeting ads. In realitate, SEO a fost punctul de plecare pentru a aproviziona platforma de retargeting cu audienta din traficul SEO.

Primul pas este sa nu te panichezi. Daca traficul organic a crescut, dar vanzarile nu, nu inseamna neaparat ca SEO-ul nu functioneaza. Discuta direct cu agentia si intreaba ce rol are acel trafic: e posibil sa fie vorba despre articole informationale, create special pentru a creste autoritatea si increderea site-ului in Google.

Pe un site ecommerce, ar trebui sa fie instalate corect uneltele de urmarire a comportamentului (Google Analytics, Clarity, etc.). Agentia SEO ar trebui sa poata identifica daca sunt probleme de conversie – fie erori tehnice, fie aspecte de design care confuzeaza utilizatorul gata sa cumpere.

9. Utilizare tactici vechi SEO blackhat

Chiar si in 2025, inca exista agentii care folosesc tactici SEO vechi, considerate blackhat de ani buni. Metode care par sa aduca rezultate cand raportezi folosind metrice din Ahrefs, dar care in realitate nu au nicio valoare reala SEO.

De exemplu, vezi in raport o crestere buna a numarului de backlinkuri si a Autoritatii Domeniului (DA). Totul pare ca merge bine. Insa multe dintre aceste backlink-uri pot veni de pe site-uri complet irelevante, pline de spam sau chiar penalizate si deindexate de Google.

Ahrefs si alte tool-uri SEO au limitari – nu pot detecta daca un site e banat sau ignorat de Google. Asa ca autoritatea calculata poate fi complet artificiala.

Rezultatul? Poti primi livrabile luna de luna, grafice frumoase in raport, dar site-ul tau ramane blocat. Si totul pentru ca s-au folosit tactici care dau bine “pe hartie”, dar care nu mai functioneaza si pot chiar dauna afacerii tale in prezent si in viitor cand in final gasesti agentia SEO potrivita.

Solutia incepe cu alegerea corecta a agentiei SEO. E important sa faci cercetare si sa nu subestimezi alegerea agentiei. Cauta testimoniale, studii de caz – daca nu alegi bine poate dura luni de plata pe SEO pana iti dai seama ca ai ales agentia gresita.

Daca nu vezi rezultate reale precum trafic, vanzari, lead-uri – atunci metricele din rapoartele SEO sunt egale cu zero.

Daca simti ca ceva nu e in regula, fa-ti curaj si cere o a doua opinie de la o alta agentie. Un ochi extern poate identifica imediat daca SEO-ul tau e de fapt SEO.

Industria SEO a fost prezentata mult timp ca un fel de magie digitala – poti sa pacalesti Google si faci bani rapid. Asa s-a ajuns la ideea ca agentiile SEO scumpe sunt “hotii”, iar cele care cer bani putini sunt “cei care stiu smecheriile”.

Asadar, parte din solutie e uneori pentru antreprenor sa isi schimbe perspectiva la ce inseamna SEO – cu cat e mai ieftin serviciul SEO cu atat mai multe sanse sa fie ceva dubios si sa se faca SEO prost care poate dauna pe termen lung. 

10. Asteptari nerealiste / lipsa de comunicare

O alta cauza frecventa a esecului in SEO nu tine neaparat de lipsa de efort sau de calitatea muncii agentiei, ci de asteptarile nerealiste si de lipsa comunicarii asteptarilor. Din nou revin la necesitatea unui audit SEO. O analiza bine facuta poate arata daca competitorul pe prima pozitia a ajuns acolo in 2 luni sau un 2 ani, si ce anume a facut ca sa ajunga acolo. Acest tip de date, poate construi asteptari realiste pentru agentie si pentru tine ca client SEO.

Fara comunicare, rezultatele pot parea gresite

Exemplul cel mai des intalnit personal este cel deja mentionat mai sus: clientul primea trafic, iar agentia cu care lucram raporta cu mandrie performanta SEO. Insa fiind tafic pe articole informationale clientul era frustrat pentru ca vanzarile nu se potriveau cu acea cresterea SEO.

Asadar, nu am comunicat eficient faptul ca primul pas din strategie trebuie sa crestem autoritatea site-ului inainte de a primi trafic catre paginile comerciale.

Ca antreprenor, trebuie sa pleci la drum cu intelegerea ca SEO e un proces, nu o reteta magica. Daca esti intr-o piata competitiva, ai nevoie de rabdare, testare si ajustari constante din partea agentiei.

Daca nu se ofera un audit initial, se estimeaza probabil asteptarile pe baza de ce a functionat la alti clienti ai agentiei – clienti din alte industrii cu competie diferita. Ceea ce e OK daca nu esti intr-o nisa competitiva – insa dupa cum am spus deja, daca ai competitie, ai nevoie de strategie SEO personalizata.

Daca agentia nu comunica proactiv, cere tu detalii: o lista de actiuni, de ce sunt prioritare si cum se leaga ele de obiectivele tale.

Ce intrebari sa pui agentiei SEO pentru a evita confuziile si dezamagirile

➤ Cat timp estimati ca va dura pana incepem sa vedem rezultate reale?
➤ Avem un plan clar pentru urmatoarele 3–6 luni?
➤ Ce obiective urmarim: trafic, vanzari, autoritate?
➤ Ce parte din buget se duce spre productie, ce parte spre analiza?
➤ Cum stim ca ceea ce facem chiar functioneaza?
➤ Ce s-a facut pana acum si ce urmeaza in luna urmatoare?
➤ Cum se leaga actiunile voastre de obiectivele mele de business?

11. Domeniul ales este blacklisted

Desi e o problema rara, e una dintre cele mai frustrante probleme care iti poate practic anula complet orice efort SEO. Ai un client nou, faci totul ca la carte, optimizezi site-ul, creezi continut bun, dar dupa o luna… Google nu indexeaza site-ul.

E genul de situatie rara, dar care iti poate afecta credibilitatea ca expert sau agentie SEO daca nu stii cum sa o gestionezi.

Caz real: un client de la agentia pentru care am lucrat in trecut cumparase un domeniu cu un nume perfect pentru locatia si serviciile oferite. Dupa vreo 30 de pagini publicate si 3 luni de SEO site-ul nu se misca. Cand am analizat ne-am dat seama ca desi domeniul era cumparat nou, acesta a mai fost folosit cu 20 de ani in urma.

Google a pus acel domeniu pe o lista neagra si nici dupa aproape 20 de ani nu a vrut sa ii dea o a doua sansa. 

Primul pas cand cumperi un domeniu verifica-i istoricul in Wayback Machine daca a mai fost inregistrat in trecut. Chiar daca pare un domeniu nou-nout cand il cumperi, nu poti fi sigur niciodata.

Daca crezi ca esti deja in situatia asta – solutia in cazul asta e sa incepi de la zero cu continut nou pe un domeniu nou. Din cauza domeniului de pe lista neagra, este posibil ca Google acum sa asocieze acel continut pe acel site ca fiind de asemenea spam.

In imaginea de mai jos poti sa iti dai seama cum sa verifici – in anul 2004 acest domeniu fusese deja folosit ca redirect catre alt domeniu. Desi am publicat peste 30 de pagini si ceva backlinks bune, Google refuza sa il indexeze si are trafic zero.

Concluzie

Motivele din spatele strategiilor SEO esuate pot varia enorm si desi majoritatea cazurilor sunt lucruri care le poti controla, se intampla sa fii ingreunat consdierabil si de factori externi, sau uneori, de perceptiile tale gresite asupra ce este SEO.

Personal, in serviciile SEO oferite totul incepe cu un Audit SEO amanuntit si cu task-uri prioritizate in functie de potential impact si resurse necesare.

Problemele tehnice devin din ce in ce mai importante. Dezvoltatori web vand ideea ca un site rapid e cheia succesului si astfel primesti un site rapid care arata si se misca bine, insa vine cu probleme fundamentale de SEO.

Sper ca acest articol te-a ajutat sa intelegi SEO. Nu e vorba de tactici si tehnici ci e vorba de cunoasterea afacerii, scopului si cum ajungem acolo in baza la date si competitie.

Daca ai ajuns pana aici, sunt curios ce parere ai de SEO si care e experienta ta cu agentii SEO? Te-ai lovit cu oricare dintre aceste cauze cand optimizarea SEO nu dadea rezultate si nu stiai de ce exact?

Nota: Daca nu esti sigur de servicile SEO pentru care platesti, putem descifra totul cu amanunt printr-un audit facut personal de mine. Mai multe detalii aici pe pagina de audit SEO avansat. De asemenea, poti trimite oricand un mesaj pe WhatsApp daca ai intrebari legate de SEO.

Motanul SEO

Ma numesc Andrei si sunt implicat in SEO 2013 iar in 2014 am facut pentru prima oara $1000 intr-o luna cu propriile site-uri. Astazi vreau sa ridic nivelul calitatii de servicii SEO din Romania prin servicii SEO calitative si prin tutoriale SEO. Pentru tutoriale video te invit pe canalul meu de youtube.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Audit SEO Gratuit

➤ Audit SEO Detaliat
➤ Manager de task-uri automatizat
➤ Sablon analiza SEO competitie
➤ Tutorial video inclus

➤ Audit SEO Detaliat + Competitie
➤ Manager de task-uri automatizat
➤ Tutorial video inclus

Audit SEO in 4 pasi!