
Disclaimer: Datele nu sunt 100% precise si nu reflecta realitatea absoluta, dar fiind colectate uniform cu aceleasi unelte externe, sunt relevante pentru comparatii intre candidati sau site-uri. Nu s-au folosit date oficiale Google sau din conturi interne (ex. GSC, GA4).
Ce perioada include aceasta analiza?
Aceasta analiza SEO online include doar articolele despre cei 5 candidati care au fost postate in perioada 1 ianuarie – 2 mai 2025, cu 2 zile inainte de alegerile din turul 1.
Ce date include aceasta analiza SEO?
Datele analizate sunt: numarul de articole postate pentru fiecare candidat, traficul organic generat si o estimare a sentimentului fata de candidati.
Ce site-uri sunt analizate?
Site-urile analizate sunt: digi24.ro, hotnews.ro, g4media.ro, stirileprotv.ro, antena3.ro, romaniatv.net, stiripesurse.ro si libertatea.ro.
Care candidati sunt analizati?
Candidatii analizati sunt: George Simion, Nicusor Dan, Crin Antonescu, Victor Ponta si Elena Lasconi.
Observatie 1: Daca intr-un articol apar mai multi candidati, formulele automate au luat in considerare doar primul nume mentionat in titlu. Asta ma ajuta sa mentin un criteriu clar si consecvent in clasificare. Notez ca am analizat manual in cazul in care au fost potentiale anomalii, precum articole cu foarte mult trafic care sa poate influenta datele.
Observatie 2: Analiza de sentiment a fost realizata automat folosind GPT-3.5, o versiune mai veche si mai putin fiabila. Sentimentul a fost dedus doar din titlu si meta descriere, ceea ce reduce acuratetea, mai ales in cazul titlurilor ambgiue specifice site-urilor de stiri. Totusi, la scara mai mare, rezultatele pot fi utile folosite ca date comparative.
Observatie 3: Am facut si o analiza separata unde am inclus si datele despre Calin Georgescu. Am creat o sectiune care includ si aceste date.
Observatie 4: Descoperire facuta ulterior, site-ul stiripesurse.ro are o eroare in sitemap si nu au listate toate paginile postate in 2025 – asadar o sa il exclud din analizele relevante intrucat nu a fost posibil extragerea detaliilor si paginilor de pe site.
Topul site-urilor dupa numarul de articole
In total pe toate cele 8 site-uri de stiri analizate s-au postat 4,364 de articole care mentioneaza pe oricare dintre cei 5 candidati.
Cele mai active publicatii au fost G4 Media cu 875 de articole (20.05%), HotNews.ro cu 686 articole (15.72%), Romania TV cu 657 de articole (15.05%), Antena 3 cu 653 articole (14.96%).
Site-urile cu cele mai putine articole despre oricare dintre cei 5 candidati sunt libertatea.ro cu doar 281 articole (6.44%) si stirileprotv.ro cu doar 310 articole (7.10%).
Topul candidatilor dupa numarul de articole
Procentajul cel mai mare de articole din total sunt atribuite lui Crin Antonescu (29.90% / 1,305 articole), cele mai multe fiind pe site-urile g4media.ro cu 245 de articole si antena3.ro cu 240 de articole.
Nicusor Dan este al doilea ca numar de articole publicate cu 1,204 articole, cele mai multe articole fiind din nou pe G4 Media (274 articole) dar si pe HotNews.ro (180 articole) si Antena 3 (176 articole).
George Simion se afla pe locul 3 la numarul de articole publicate cu 688 de articole – doar jumate din volumul de articole publicate asociate cu Nicusor Dan.
Candidatii cel mai putin mentionati
Primii doi de mai sus au aproape 60% din totalul de articole, iar restul se imparte destul de egal cu cate 10-15%:
Locul 3: George Simion cu cu 688 articole / 15.77%
Locul 4: Elena Lasconi cu 606 articole / 13.89%
Locul 5: Victor Ponta cu 561 articole / 12.86%
Analiza Sentiment Candidati
Analizand sentimentul fata de candidati, Victor Ponta a fost cel mai defavorizat, avand cel mai mic raport intre articolele pozitive si cele negative: doar 12 articole pozitive fata de 337 negative – o proportie de aproximativ 3,56%.
La polul opus, Nicusor Dan pare sa fi fost cel mai favorizat, cu 110 articole pozitive si 501 negative – o proportie de 21,96%, de aproape 6 ori mai mare decat in cazul lui Victor Ponta.
Crin Antonescu a fost al doilea cel mai pozitiv reflectat candidat, cu un raport de 17,16% articole pozitive raportat la cele negative.
Din perspectiva sentimentului analizat cu ajutorul inteligentei artificiale, castigatorul primului tur, George Simion, se situeaza la mijloc, cu un raport de 9,61% articole pozitive raportat la cele negative.
Nota: Diferenta ramasa pana la total de articole sunt cele marcate ca fiind neutre – adica nu a detectat un ton clar negativ sau clar pozitiv s ia fost marcat ca ‘neutru’ de catre inteligenta artificiala.
Victor Ponta - cel mai defavorizat
Site-ul cu 30,47% din totalul de articole despre Victor Ponta este romaniatv.net – 171 din totalul de 561 articole cu Victor Ponta.
Site-ul cu cele mai multe negative fata de Victor Ponta este de fapt tot romaniatv.net cu 86 din cele 337 totale negative – dovada ca este dificil de analizat acest sentiment, mai ales cand sunt date cu volum mic si ne-am bazat doar pe o analiza limitata a titlurilor ambigue specifice site-urilor de stiri.
Iar daca luam si numarul de articole ca un factor de sentiment, site-ul G4 Media are semnificativ mai putine articole despre Victor Ponta comparativ cu oricare dintre cei 5 candidati – 84 de articole, adica doar 9.6% din totalul de articole publicate despre cei 5 candidati de HotNews.ro (875 articole).
Nicusor Dan - cel mai favorizat
Desi volumul de articole pozitive este egal intre Nicusor Dan si Crin Antonescu (110 – 35.37% din totalul de 311 articole pozitive), diferenta o face volumul de articole negative: Nicusor are doar 501 articole negative (22.51% din totalul de negative pe toate site-urile), iar Crin Antonescu are – 638, adica 28.66% – cu approximativ 6 procente mai multe articole negative fata de Nicusor Dan.
G4media.ro - siteul cel mai pro Nicusor Dan?
Din cele 110 pozitive pentru Nicusor Dan, publicatia G4media.ro sunt responsabili pentru 40 din acestea, adica 36.36% din sentimentul pozitiv total pentru Nicusor vine de pe G4media.ro.
Insa tot g4media.ro au cel mai mare procent de articole catalogate ca sentiment negativ fata de Nicusor Dan – 20.96%.
G4media.ro, de asemena au cele mai multe articole publicate pentru Nicusor Dan comparativ cu articolele publicate de ei despre ceilalti candidati – 274 de articole asociate cu Nicusor Dan pe G4media.ro, adica 31.31% din totalul de 875 de articole despre toti cei 5 candidati.
Chiar si stirileprotv.ro o o rata buna de doar 19 articole negative si 8 pozitive pentru Nicusor Dan.
Site-ul care pare sa-l fi ‘vorbit’ de rau cel mai mult pe Nicusor Dan este romaniatv.net – aici gasim doar 5 articole cu sentiment pozitiv, dar un total de 103 negative, 20.56% din toate negativele primite de Nicusor Dan.
Crin Antonescu - al doilea cel mai favorizat
Cu un total de 1,305 articole – recordul clasamentului, Crin Antonescu are cu doar 6% mai multe negative decat Nicusor Dan si numar egal de pozitive.
Site-ul care a vorbit cel mai mult pozitiv despre Crin Antonescu este antena3.ro cu un total de 38 de articole pozitive, adica 34.55% din totalul de pozitive primite de Crin Antonescu de pe toate cele 8 site-uri analizate.
G4 Media au publicat din nou cele mai multe articole despre Crin Antonescu decat pe orice site – 245, iar Antena 3 sunt la mica distanta pe locul 2 cu numar de articole de 240 despre Crin Antonescu.
Antena3 au de asemenea cele mai multe articole de pe site-ul lor desemnate catre Crin Antonescu – cele 240 de articole din totalul de 653 articole de pe antena3.ro inseamna 36.75% din totalul articolelor postate pe site-ul lor.
Site-uri anti Crin Antonescu
Site-urile care au cel mai multe articole pozitive despre Crin Antonescu au de asemenea si un procentaj mare de negative – G4media.ro cu 104 (16.30%), sau antena3.ro cu 100 negative.
Site-urile cu o rata mare intre pozitive si negative catre articole cu Crin Antonescu sunt libertatea.ro si stiripesurse.ro – 2 site-uri aproape nementionate pana acum.
Libertatea.ro au zero pozitive si 45 negative despre Crin Antonescu, iar stiripesurse.ro au 83 negative si doar 4 catalogate ca pozitive de chat-GPT.
Pentru context, libertatea.ro au un total de 145 de articole negative despre toti cei 5 candidati la un loc – cele 45 ale lui Crin Antonescu fiind 30% din totalul de negative catre toti candidatii scrise de libertatea.ro.
George Simion - putin defavorizat
Castigatorul primului tur nu s-a bucurat de multa publicitate pe cat Crin Antonescu sau Nicusor Dan – doar 688 articole cu George Simion comparativ cu 1204 ale lui Nicusor sau 1305 ale lui Crin Antonescu.
Site-ul care a scris cel mai mult despre Simion este G4media.ro cu 143 de articole, si site-ul care a scris cel mai putin sunt stirileprotv.ro cu doar 43 de articole.
Insa de notat, e faptul ca G4media are cele mai multe articole despre aproape oricare dintre cei 5 candidati, cu exceptia lui Elena Lasconi.
Insa si hotnews.ro sau romaniatv.ro au un numar mare de articole cu George Simion – 133, respectiv 126. Impreuna aceste 3 site-uri (G4media, Hotnews, RomaniaTV) din cele 8 analizate avand 58.43% din totalul de articole ale lui Simion.
George Simion cine e impotriva si contra
Uitandu-ne strict la numere fara sa ne raportam la alti candidati, site-urile cu cele mai multe articole pozitive despre George Simion sunt G4media.ro cu 11, adica 28.21% din totalul de pozitive – si romaniatv.ro si hotnews.ro, ambele cu cate 6 pozitive, adica amandoua adaugand 30.76% din totalul de 39 pozitive catre Geroge Simion.
Site-ul cu cele mai multe negative despre George Simion sunt tot aceelasi cu cele mai multe pozitive: G4media.ro cu un total de 78, dar si romaniatv.ro cu un total de 102 – ambele la un loc fiind 44.3% din totalul de negative acordate lui Simion (406).
Prin urmare, in baza acestor date nu poate fi declarat nici un site ca fiind clar inclinat in favoarea sau impotriva lui George Simion.
Elena Lasconi - cea mai impartiala candidata
Elena Lasconi pare a avea cea mai echilibrata publicitate. Din totalul de 606 articole, 40 sunt pozitive si 341 negative – aproape acelasi numar de articole pozitive cu George Simion, dar cel mai putine negative dintre toti cei 5 candidati.
Site-urile cu cele mai multe articole despre Elena Lasconi sunt publicatiile care au cele mai multe articole in total – G4 Media, Hot News si Antena 3 – cu alte cuvinte au scris in mod egal despre Elena Lasconi cat au vorbit despre ceilalti candidati (cu exceptia lui Victor Ponta care are cele mai putin articole pe site-urile G4 Media si Hot News).
Cele mai putine articole scrise despre Elena Lasconi sunt pe libertatea.ro, stirileprotv.ro.
Insa cel mai disproportional este romaniatv.net – doar 62 de articole din totalul lor de 657 sunt despre Elena Lasconi. Pentru context – urmatorul candidat cu cele mai putine articole pe Romania TV este George Simion cu 133 de articole, aproape dublu fata de Elena Lasconi.
Elena Lasconi favorizata de Antena 3?
Din totalul de 40 de articole pozitive asociate cu Elena Lasconi, 20, adica 50% sunt de pe antena3.ro.
Urmatorul ca numar sunt G4Media.ro cu 9 articole pozitive asociate cu Elena Lasconi 22.50%, insa din nou G4 Media au multe pozitive asociate cu oricare dintre candidati (cu exceptia lui Victor Ponta care are 0 pe G4 Media). Si tot pe G4 Media avem si cel mai mare procentaj de articole negative ale lui Elena Lasconi – 75 din 341, adica 21.99%.
Hotnews.ro e site-ul cu diferenta cea mai mare dintre pozitive si negative – doar 1 articol pozitiv catre Elena Lasconi, si 59 negative venite de pe Hot News.
Insa HotNews.ro au si un numar mic de articole totale asociate cu Elena Lasconi, doar 99 – aproape de Victor Ponta care are 87 de articole pe hotnews.ro. Pentru context, Nicusor Dan si Crin Antonescu au cate 180 si 194 de articole pe hotnews.ro – dublu fata de Elena Lasconi.
Toate aceste date arata ca Elena Lasconi a fost cea mai echilibrata dupa George Simion. Antena3.ro sunt singurii care au o rata disportionata intre pozitive si negative – 20 pozitive, si 50 negative, in comparatie cu hotnews.ro care au 1 pozitive si 59 negative.
Top trafic SEO site-uri si candidati
Vizitele cumulate de toti 5 candidati pe cele 8 site-uri este de 175,339 trafic organic (ahrefs).
Site-ul cu cele mai mult trafic SEO din Google cumulat este hotnews.ro cu un total de 65,909 vizite, adica 37.59% din totalul de trafic de 175,339.
Care candidat a adus cel mai mult trafic
Traficul organic din Google este mult disproportional cu numarul de articole. Desi Crin Antonescu si Nicusor Dan au impreuna 57.49% din publicitate, au acumulat doar 23.71% din totalul de trafic SEO din Google.
Victor Ponta, Elena Lasconi si George Simion au impreuna doar 42.51% din totalul de publicitate pe cele 8 site-uri in perioada analizata, insa au un trafic SEO agregat de 76.29%.
Castigatorul primului tur la prezidentialele din 2025 turul 1 a acumulat singur 39.42%% din totalul de vizite organice pe perioada 1 Ianuarie – 2 Mai 2025 – adica aproape de 3 ori mai mult trafic din Google decat Nicusor Dan sau Crin Antonescu care au fiecare doar cate 13.02%% si 10.69%.
Din site-urile care au trimis cel mai mult trafic catre George Simion este hotnews.ro cu 37,172 din cele 69,111 vizite – adica 53.79% din traficul Google catre articole cu George Simion sunt doar de pe site-ul hotnews.ro.
Urmatoarele ca volum de trafic trimis catre articole despre George Simion sunt antena3.ro cu 9,920 vizite (14.35%), digi24.ro cu 8,735 vizite (12.64%) si libertatea.ro cu 8,387 vizite din Google (12.14%).
Care site a 'profitat' cel mai mult
Dupa cum am spus, hotnews.ro au cel mai mult trafic organic catre toate articolele care mentioneaza oricare dintre cei 5 candidati – 65,909 inseamna 31.94% din totalul de trafic obtinut pe toate cele 8 site-uri.
Pe locul 2 la categoria trafic organic se afla site-ul digi24.ro cu un total de 40,192 de vizite din Google catre articole despre cei 5 candidati, adica 22.92% din total.
Pe locul 3 este g4media.ro cu un total de 24,246 de vizite – un procent de 13.83%, iar pe locul 4 este libertatea.ro cu 21,455 trafic, un modest 10.40%.
Site-ul cu cel mai putin trafic
Excluzand site-ul stiripesurse.ro din cauza erorii din harta site-ului care a diminuat volumul de pagini raportate, romaniatv.net stau cel mai prost la raportul dintre articole publicate si trafic obtinut: au publicat 15.05% din totalul de articole, insa au obtinut doar 0.22% din totalul de trafic.
Antena3.ro au si ei o proportie negativa dintre articole / trafic, dar mult mai buna decat romaniatv.net, cu un volum de articole de 653 (14.96% din totalul de articole) dar cu un trafic de doar 8.13% din totalul de trafic. (14,253 din 175,339).
Nota: Mentionez aici ca daca as scoate din calcul stiripesurse.ro (site-ul cu eroare in harta site-ului) aceste numere ar fi putin diferite- insa proportiile ar ramane destul de consistente pentru ca stiripesurse.com nu influenteaza foarte mult totalul agregat de date, mai ales ca pentru putinile pagini raportate au trafic 0.
Trafic SEO per candidat - Simion pe #1
George Simion are cel mai bun randament editorial dintre toti candidatii analizati. Cu doar 15.77% din totalul de articole, a generat aproape 40% din totalul de trafic. In medie, un articol despre el a atras peste 100 de vizite, mai mult decat orice alt candidat.
Cu alte cuvinte, Simion are aproape aproape dublul vizitelor din Google vizitele adunate de amandoi contracandidati: Nicusor Dan si Crin Antonescu au 13.02%, respectiv 10.69%, un total de doar 23.71% – iar Simion are singur 33.49%.
Desi aceste date sunt colectate pe 2 Mai, cu 2 zile inainte de alegeri, e interesant faptul ca rezultatele SEO reflecta rezultatele la prezidentiale – Nicusor Dan si Crin Antonescu avand numar egal de voturi, in jur de 20%, iar Simion avand 40% din voturi, cat cei doi la un loc – adica o preferinta disproportionata in favoarea lui George Simion atat in traficul estimat din Google cat si in numarul de voturi la prezidentiale.
Insa, poate fi doar o coincidenta.
Traficul cel mai mult generat de George Simion vine de pe site-ul HotNews.ro (37,172, adica 53.79% din totalul lui Simion). HotNews sunt insa pe locul 3 la volumul de articole despre George Simion (126), pe primele locuri fiind G4media.ro cu 143 de articole si romaniatv.net cu 133 articole despre George Simion. Insa diferenta intre cele 3 nu este mare.
Comparativ, HotNews.ro are 180 de articole despre Nicusor Dan si 194 despre Crin Antonescu (126 despre Simion). G4 Media au 274 de articole despre Nicusor Dan si 245 despre Crin Antonescu (si doar 143 despre George Simion).
Revenind putin la numarul de articole, nu exista nici un site care sa dea impresia ca a favorizat in vreun fel pe George Simion, ci pare a fi contrariul – publicatiile media nu prea au scris despre el; insa in ciuda numarului redus de articole au obtinut mult trafic din Google de la cei care cautau probabil informatii despre George Simion si/sau prezidentiale.
Nici site-ul romaniatv.net nu pare sa fi favorizat pe George Simion , intrucat au publicat mai multe articole pentru toti ceilalti candidati decat pentru George Simion (cu exceptia lui Elena Lasconi unde romaniatv.net are 7.81% din articole).
In concluzie, George Simion are cel mai bun randament editorial dintre toti candidatii analizati – in medie, un articol despre el a atras peste 100 de vizite, mai mult decat orice alt candidat atunci cand raportam traficul obtinut la numarul de articole publicate.
Elena Lasconi pe locul 2 la trafic din Google
Suprinzator, Elena Lasconi a generat si ea mai mult trafic organic din Google decat Crin Antonescu si Nicusor Dan la un loc – 54,148 vizite, adica 26.24% din total (Nicusor si Crin au adunat amandoi 20.15%).
Site-ul care a generat cel mai mult trafic din articole cu Elena Lasconi este din nou HotNews.ro cu 18,904, adica 34.91% din totalul de trafic de 54,148 ale Elenei.
Digi24.ro au generat de asemenea un trafic foarte bun din articole cu Elena Lasconi – 13,718 din totalul de 54,148, adica 25.33%.
Digi24.ro a obtinut de asemenea cel mai mult trafic cu Elena Lasconi dintre toti candidatii – 13,718 fiind 34.13% din totalul de trafic de 40,192 primit in total de digi24.ro.
Elena are o rata foarte buna intre articole si trafic SEO, apropiata de cea a lui George Simion – cu doar 13.89% din articole a generat 30.88% din traficul total din Google.
Elena Lasconi are randament editorial extrem de bun. Fiecare articol despre ea a adus in medie peste 89 de vizite, de aproape 5 ori mai mult decat articolele despre Victor Ponta spre exemplu.
Victor Ponta - cel mai 'neprofitabil'
Victor Ponta a generat cel mai putin trafic SEO din Google – 10,501, adica doar 5.99% trafic total generat de cei 5 candidati – de 2 ori mai putin decat urmatorul cu cel mai putin trafic – Crin Antonescu care are 18,744 vizite din Google.
Romania TV au cele mai multe articole cu Ponta, insa aceste articole nu au generat trafic organic deloc – 171 articole pentru un trafic raportat de ahrefs de doar 16 vizite.
Peste 50% din tot traficul acumulat de Ponta, a venit de pe site-ul g4media.ro – 6,154 din totalul de 10,501, adica 58.60%. Insa g4media.ro au cele mai putin articole pe site despre Ponta, comparativ cu toti ceilalti candidati – doar 84 din 875 articole de pe site-ul lor sunt despre Victor Ponta.
Hotnews.ro si libertatea.ro au generat majoritatea de restul traficului atribuit lui Ponta – 2,720 de pe Hotnews.ro (25.90%) si 1,017 (9.68%).
Crin Antonescu-maxim de articole, SEO minim
Crin Antonescu este cel caruia i s-a facut ‘publicitate’ cel mai mult dintre toti candidatii, insa ca volum de trafic generat se afla doar pe locul 4 din 5 – cu 29.90% din totalul de articole (1,305) a generat doar 10.69% din vizite din Google – 18,744 trafic in baza la ahrefs.
Totusi, daca ne uitam la raportul dintre numarul de articole si traficul obtinut, Crin Antonescu ar fi de fapt pe locul 5 in clasament. Un articol despre Crin a generat in medie aproximativ 14 vizite, in timp ce un articol despre Victor Ponta a adus in medie 18 vizite.
Cu alte cuvinte, daca ar fi avut acelasi numar de articole ca Victor Ponta, Crin Antonescu ar fi generat in jur de trei sferturi din trafic din cat a generat Ponta.
Pentru context, fiecare articol despre Elena Lasconi a adus in medie peste 89 de vizite, de aproape 5 ori mai mult decat articolele despre Victor Ponta sau de 6 ori mai mult decat cele despre Crin Antonescu.
Site-urile care au generat cel mai mult trafic din articolele despre Crin Antonescu sunt digi24.ro si libertatea.ro – 7,484 (39.93%) + 6,561 (35.00%).
Raportandu-ne la numarul de articole, libertatea.ro au publicat doar 6.13% din articole pentru 35.00% din trafic venit din articole cu Crin Antonescu.
Site-urile cu cele mai multe articole despre Crin Antonescu nu s-au bucurat de mult trafic de pe urma acestora – g4media.ro au publicat 18.77% din articolele lui Crin (245) pentru doar 1.95% din trafic. Iar antena3.ro cu 18.39% din articole (240) au obtinut doar 10.67% din trafic (2,000).
Nicusor Dan - a 'castigat la musteata'
E interesant cum Nicusor Dan a fost foarte aproape in aceste statisitici SEO cat si cu rezultatele de la prezidentiale – Nicusor Dan are indeajuns de mult trafic obtinut cat sa ‘il bata’ pe Crin.
G4 Media au produs recordul de articole pentru Nicusor Dan dintre toti candidatii si dintre toate site-urile – 274 articole.
Cu 22.76% din totalul de articole despre Nicusor Dan, G4 Media au obtinut doar 18.98% din trafic din Google (4,335 vizite).
Cei mai productivi cu articolele despre Nicusor Dan sunt digi24.ro – cu doar 13.29% din articole au generat 44.23% din totalul de trafic a lui Nicusor Dan.
Hotnews.ro au scris 14.95% din articole (180) pentru 24.94% din trafic (5,696) – si sunt pe locul 2 ca rata dintre totalul de articole si totalul de trafic generat de Nicusor Dan.
Antena3.ro au o rata mai putin buna – cu 176 de articole, adica 14.62% din totalul articolelor despre Nicusor au obtinut doar 4.21% din traficul total.
In aceeasi categorie cu Crin Antonescu, Nicusor Dan are un randament editorial usor mai bun – in medie, un articol despre Nicusor a generat 19 vizite, fata de aproximativ 14 vizite in cazul lui Crin.
Cum ar arata datele cu Calin Georgescu?
De curiozitate am inclus in mix si Calin Georgescu, iar mai jos avem cum ar arata aceleasi statistici daca Calin ar fi al 6-lea candidat.
Uitandu-ne doar la numarul de articole, Calin Georgescu are un total de 2,388 de articole. Practic, aprope cat Nicusor Dan si Crin Antonescu la un loc care in clasamentul anterior sunt pe primele locuri la numarul de articole.
Daca ar fi sa includem pe Calin Georgescu in mix, pe partea de sentiment are practic jumate din totalul de articole negative asociate cu numele lui – din totalul de 3,992 de articole negative de la toti candidatii, 1767 sunt ale lui Calin – un procent de 44.24%.
Pentru context, Calin Georgescu are practic de 3.5 ori mai putine articole pozitive decat Nicusor Dan, si tot cam 3.5 mai multe negative – practic o multiplicare de approximativ 7 ori mai mult sentiment negativ.
Daca ne uitam la site-urile care au fost cel mai mult anti Georgescu, din nou avem aceeasi ambiguitate cu romaniatv.net – 51.61% din articole au sentiment pozitiv, cu mult peste oricare dintre celelalte site-uri, insa au si un record de 22.48% de articole cu sentiment negativ fata de Calin Georgescu – insa rata dintre pozitive si negative este clara una pozitive pe romaniatv.net.
Dovada ca analiza sentimentului e buna pentru estimari insa nu pentru date absolute – pentru ca romaniatv.net sigur nu au asa multe negative despre Calin Georgescu.
Antena 3 - cel mai anti Georgescu
Daca ne uitam la Antena 3 si Georgescu, chat-GPT asociaza acum un total de 324 de articole cu sentiment negativ catre Calin Georgescu, adica antena3.ro au 30% din articolele de pe site practic publicate cu scopul sa vorbeasca negativ de Calin Georgescu (totalul pe Antena3.ro fiind acum 1,053 cu articolele despre Calin incluse).
Urmatorul site cel mai anti Georgescu pare a fi g4media.ro cu un total de 253 de articole negative despre Calin Georgescu si doar 2 pozitive si 64 neutre.
Hotnews.ro au si ei 200 articole cu sentiment negativ catre Calin Georgescu insa au si cel mai mare numar de neutre – 113, si de asemenea un numar decent de pozitive – 7 pozitive pe hotnews.ro despre Calin Georgescu, adica 22.58% din totalul de pozitive catre Georgescu.
Toate site-urile practic au vorbit negativ de Calin Georgescu, inclusiv romaniatv.net, care au si 51.61% din totalul de pozitive ale Lui Calin Georgescu – insa sa nu uitam de predispunerea la erori din analiza automatizata a acestor articole facuta cu AI (chat-gpt-3.5-turbo).
Calin Georgescu > peste 50% trafic
Nu cred ca e o supriza, insa Calin Georgescu a generat cam 50% din traficul SEO pe care toti ceilalti 5 candidati l-au generat.
In baza la ahrefs Calin Georgescu a generat 123,434 vizite din Google pe toate cele 8 site-uri analizate – totalul anterior cand Calin Georgescu nu era inclus fiind 175,339 vizite din Google. (Acum cu Georgescu inclus, totalul de trafic fiind 298,773.)
Care site a beneficiat cel mai mult cu Calin
Site-ul care a ‘beneficiat’ cel mai mult de pe urma lui Calin Georgescu este g4media.ro – un total de 66,087 vizite venite din Google pe articolele de stiri scrise despre Calin Georgescu pe G4 Media. Asta insemannd 53.54% din traficul total obtinut de Calin Georgescu (123,434).
Libertatea.ro sunt pe locul 2 la trafic obtinut in urma articolelor asociate cu Calin Georgescu – cu 226 de articole au obtinut 18,633 trafic organic, adica 15.10%.
Digi24.ro sunt pe locul 3 la trafic organic obtinut catre articolele asociate cu Calin Georgescu – 26,935 vizite in baza la ahrefs, adica 9.02% din totalul de trafic generat de Calin.
Care site a beneficiat cel mai putin cu Calin
Cei mai slabi pe partea de SEO cu Calin Georgescu inclus in mix sunt Antena 3 si Romania TV amandoua site-uri impreuna au in total 905 articole despre Calin Georgescu, dar un trafic organic adunat de 112 vizite in baza la ahrefs.
Calculand in procentaje, antena3.ro si romaniatv.net au impreuna 37.90% din totalul articolelor asociate cu Calin Georgescu, insa au generat doar 0.09% din totalul traficului generat din Google de Calin.
E interesant cum site-ul cel mai pro Georgescu si site-ul cel mai anti Georgescu stau cel mai prost la traficul organic din Google.
Insa din nou, aceste date sunt din unelte tertiare si nu unelte oficiale de la Google (Search Console sau GA4), asadar rata de erori in analiza traficului este considerabila. Mai ales ca Ahrefs arata trafic pe baza de proiectie si estimate, nu are capabilitatea de a calcula click-uri reale.
Concluzie
E interesant de observat cu desi George Simion are articole putine, doar 15,77% din total are 33,49% din trafic acumulat – a fost candidatul care a a adus cel mai mult trafic organic – sa fie asta o reflectie a faptului ca a castigat primul tur?
De asemenea volumul de articole despre Nicusor Dan poate fi din nou o reflectie ca desi a fost un candidat nou, a reusit sa ajunga pe locul 2 la alegeri cu un numar mare de volum de articole.
De asemenea e interesant cum numarul de articole e aproape opusul proportional cu volumul de trfic intre candidati – Nicusor Dan si Crin Antonescu cu cele mai multe articole dar cel mai putin trafic – amandoi impreuna doar 20% din total, desi au aproape 60% din articole.
Pe cand Victor Ponta, Elena Lasconi si George Simion au cam 40% din volumul de articole publicate, au acumulat un trafic de 80%, din nou – Cu George simion pe primul loc, Lasconi pe locul 2 si Victor Ponta pe locul 3 in volumul de trafic generat din Google.
Alta observatie subiectiva e faptul ca romaniatv.net au probabil ceva probleme SEO intrucat raportul continut / trafic din Google este foarte disproportinat – mai ales avand in vedere ca sunt totusi un site cu canal de stiri la TV – adica sunt un brand recunoscut care au si continut pe youtube.
- Ai un site sau faci SEO si nu obtii rezultatele asteptate? Vezi postarea mea cu toate cauzele posibile: De ce SEO nu dă rezultate? 11 cauze și soluții
Ce am invatat din aceasta analiza
Asta a fost ceva unic din ce am facut pana acum ca expert SEO. Pentru mine e esential sa fac lucruri noi intrucat asta imi pastreaza interesul asupra a ceea ce fac dar ma ajuta de asemenea sa invat lucruri noi.
Aceasta analiza SEO a candidatilor a fost acel ceva nou. Facand asta, am invatat in primul rand ca datele conteaza si ca datele pot spune lucruri care altfel nu le vezi – si chiar daca le stii deja, datele analitice te ajuta sa iti confirmi orice opinii ai avea, sau sa ti le puna la indoiala.
Am invatat de asemenea cum sa explic vizual datele prin grafice – pentru asta am folosit chat-GPT – unealta care devine din ce in ce mai indispansabila ca expert SEO.
Am invatat de asemenea ca e necesar de cercetat si de gasit anomaliile – acestea fiind articole care au foarte mult trafic asociat cu ele si sa ma asigur manual ca acel articol e atribuit corect catre persoana potrivita – asta pentru ca anumite articole mentioneaza mai multi candidati si sa fiu sigur ca formula nu a asociat cu candidatul gresit si fac asta uitandu-ma la cuvantul cheie pentru care acea pagina a primit cel mai mult trafic.
De exemplu, in timp ce faceam analiza am descoperit un articol care avea peste 30,000 trafic da ii era gresit atribuit lui Ponta. Articolul era de fapt pentru Calin Georgescu pentru ca in ahrefs acel articol avea peste 27,000 trafic asociat cu fraza ‘calin georgescu’.
Ce putea fi facut mai bine?
Fiind prima mea analiza SEO de genul asta, sunt prin urmare si lucruri care le-as fi putut face mai bine pentru a acumula date mai exacte.
Am inceput analiza in a doua jumatate a lunii Aprilie si am continuat-o dupa 1 Mai, ceea ce a dus la date mixte privind traficul raportat de Ahrefs. Paginile analizate in Aprilie au aratat estimari de trafic pentru luna respectiva, in timp ce cele analizate pe 3 Mai au reflectat doar estimarile pentru luna Mai. De exemplu, o pagina publicata pe 25 Aprilie apare in raport cu traficul estimat din Mai – instrumentul Batch Analysis din Ahrefs arata doar volumul de trafic pe luna respectiva.
Asa cum am mentionat si mai sus, abordarea actuala e prea complicata si trebuie simplificata. Voi modifica promptul din scriptul care foloseste chat-GPT API astfel incat sa identifice doar cand un articol este clar negativ sau pozitiv (fara sa mai existe o categorie separata pentru neutru). Daca un articol nu e clasat ca negativ, cel mai probabil e neutru – iar in contextul electoral, si neutru poate juca un rol in promovarea unui candidat.
Pana cand am detectat eroarea din site-map-ul celor de la stiripesurse.ro, analiza era deja inceputa, cu numerele si formulele adaugate in multiple fisiere Google Sheets. Am preferat sa continui asa, fara sa reiau totul de la inceput pentru a elimina acest site din calcule. Totusi, ar fi fost ideal sa observ eroarea mai devreme si sa o corectez inainte de inceperea analizei.
Cum ti s-a parut aceasta analiza SEO a candidatilor din primul tur al alegerilor prezidentiale din 2025? E ceva ce te-a surprins, sau ceva ce ti-a pus la indoiala anumite credinte despre un candidat sau un site din cele analizate?
Lasa un comentariu mai jos cu parerea ta sau orice alte intrebari sau sugestii in legatura cu acest articol.
Ma numesc Andrei si sunt implicat in SEO 2013 iar in 2014 am facut pentru prima oara $1000 intr-o luna cu propriile site-uri. Astazi vreau sa ridic nivelul calitatii de servicii SEO din Romania prin servicii SEO calitative si prin tutoriale SEO. Pentru tutoriale video te invit pe canalul meu de youtube.